Μία διατροφολόγος μοιράζεται τις συμβουλές της

Εκτιμάται ότι ο ένας στους τρεις από εμάς θα υποφέρει από Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου (ΣΕΕ-IBS) κάποια στιγμή στη ζωή του. Ενώ δεν υπάρχει θεραπεία για το IBS, υπάρχουν τρόποι να βοηθήσετε τον περιορισμό των συμπτωμάτων.
Η διατροφολόγος Natalie Lamb προσφέρει τις κορυφαίες συμβουλές της για το πώς να νικήσετε το IBS στο σπίτι:

1. Εντοπίστε τα τρόφιμα που σας δημιουργούν πρόβλημα

Πρώτα απ’ όλα προσδιορίστε σε ποια τρόφιμα έχετε δυσανεξία. Οι πιο κοινές δυσανεξίες προκαλούνται από τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα σιτηρά (ιδιαίτερα το σιτάρι). Εάν πιστεύετε ότι μπορεί να έχετε δυσανεξία σε μια συγκεκριμένη ομάδα τροφίμων, αποκλείστε αυτές τις τροφές από τη διατροφή σας για αρκετές εβδομάδες, καθώς αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει ένδειξη για το εάν είναι προβληματικές για σας.

2. Λάβετε υπόψη σας τα FODMAP (Υδατάνθρακες Μέσης Αλύσου)

Αποφύγετε τα φρούτα και τα λαχανικά που προκαλούν φούσκωμα και αέρια. Τα κρεμμύδια, το σκόρδο, το κουνουπίδι, τα πράσα και το λάχανο περιέχουν ζυμώσιμη ζάχαρη (FODMAPS), η οποία τροφοδοτεί τα κακά παθογόνα βακτήρια και απελευθερώνει αέρια που μπορεί να οδηγήσουν σε δυσάρεστο φούσκωμα.
Για να αποκαταστήσετε την ισορροπία των βακτηριδίων στο έντερό σας, θα πρότεινα επίσης να λάβετε ένα πολυδύναμο συμπλήρωμα προβιοτικών, όπως το Bio-Kult, σε τακτική βάση. Όταν το έντερό σας είναι ισορροπημένο και λειτουργεί άριστα, θα μπορέσετε να αρχίσετε σιγά-σιγά να επαναφέρετε αυτά τα τρόφιμα στη διατροφή σας.

3. Μην ξεχνάτε τις φυτικές ίνες

Επιμείνετε στην κατανάλωση διαλυτών φυτικών ινών. Οι διαλυτές φυτικές ίνες, όπως οι νιφάδες βρώμης, ο λιναρόσπορος, τα ώριμα φρούτα και τα μη αμυλούχα λαχανικά, π.χ. τα καρότα, το σέλινο και το μαρούλι, είναι το πιο εύπεπτο και καλύτερα ανεκτό είδος φυτικών ινών για τους πάσχοντες από IBS, σε αντίθεση με το ογκώδες υπόλλειμα που σχηματίζεται στο έντερο από το πίτουρο της βρώμης που είναι πολύ πιο σκληρό για το στομάχι.

4. Χρησιμοποιήστε τον αποφλοιωτή

Ξεφλουδίστε τα λαχανικά σας. Με το ξεφλούδισμα των λαχανικών και το αργό μαγείρεμά τους σε σούπες και φαγητά κατσαρόλας, γίνονται πιο εύπεπτα καθώς είναι ευκολότερο για το σώμα να τα διασπάσει. Χρησιμοποιείτε μικρές ποσότητες κάθε φορά για να εξασφαλίσετε ότι μπορείτε να αφομοιώσετε πλήρως το φαγητό σας και να αποφύγετε τις εξάρσεις.

5. Περιορίστε τον καφέ

Αποφύγετε το αλκοόλ και την καφεΐνη. Αυτές οι διεγερτικές ουσίες μπορεί να προκαλέσουν πραγματικό ερεθισμό του εντέρου, οπότε είναι καλύτερο να τα περιορίσετε όπου είναι δυνατόν. Επιλέξτε εναλλακτικά φυσικό πράσινο τσάι ή άλλα καταπραϋντικά φυτικά ροφήματα σαν εναλλακτική.

6. Δοκιμάστε να χαλαρώσετε

Αποφύγετε το στρες. Η οποιαδήποτε συναισθηματική ένταση συνδέεται συχνά με την επιδείνωση των συμπτωμάτων του Συνδρόμου Ευερέθιστου Εντέρου (ΣΕΕ-IBS), ενώ η συγκεκριμένη πάθηση εμφανίζεται συχνότερα σε εκείνους που είναι επιρρεπείς στο άγχος, την ανησυχία, τον θυμό, την ενοχή, την κατάθλιψη κλπ. Ένας πολύ καλός τρόπος για να διασφαλίσετε ότι θα παραμείνετε χωρίς στρες, είναι το να βρείτε μιας τεχνική χαλάρωσης που έχει αποτέλεσμα για εσας, όπως ο διαλογισμός ή η βαθιά αναπνοή.

Πηγή: http://www.netdoctor.co.uk/healthy-living/wellbeing/a27988/natural-remedies-for-ibs/